Referencje


Małgorzata Węglarz trzyma siekierę nad głową leżącego na murku artysty
Małgorzata Węglarz i Krzysztof Kostera Fot. Gilad Shabtay

Zielonogórski Ośrodek Kultury z Małgorzatą Węglarz łączy umowa o współorganizacji Festiwalu, wspólnie przygotowujemy jego program, wspólnie ją realizujemy. Współpraca z Małgorzatą przebiega bezproblemowo. Założenia organizacyjno-programowe imprezy, niezbędne dokumenty i działania promocyjne są wykonywane terminowo i zgodnie z ustaleniami. Małgorzata Węglarz z powodzeniem kontynuuje tradycje Festiwalu Sztuki Ulicznej BuskerBus, imprezy, która wpisała się w kalendarz kulturalny Zielonej Góry. Jej zdolności organizacyjne, w połączeniu ze znajomością środowiska Artystów Ulicznych powodują, że Festiwal jest imprezą żywą, lubianą i cenioną przez publiczność zielonogórską.

Agata Miedzińska, dyrektor Zielonogórskiego Ośrodka Kultury

Praca z Małgosią zawsze była świetna. Jej festiwale są dobrze zorganizowane i dokłada ona wszelkich starań, aby wszyscy dobrze się bawili. Bardzo dobrze opiekuje się swoimi wykonawcami, wszelkie pojawiające się problemy są szybko rozwiązywane, a potrzeby zaspokojone. Na każdym festiwalu, na którym z nią pracowałem, czułem się częścią rodziny.

Matthias Goed, artysta cyrkowy z Nowej Zelandii

Busker Tour to każdego roku obowiązkowe miejsce do pojawienia się dla każdego entuzjasty sztuki ulicznej. Małgorzata Węglarz prowadzi bardzo staranne selekcje artystów (dla wielu z są to pierwsze kroki na europejskiej scenie — i jak dobrze wiem, w tym miejscu ich kariera się rozpędza), dzięki czemu podczas trwania festiwalu możemy podziwiać najlepszych z najlepszych cyrkowców oraz ulicznych grajków (a od nich samych zaopatrzyć się w płyty z ich autorskimi nagraniami). Jako wieloletni artysta, który często mówi, że widział już wszystko — zawsze mile się zaskakuję i jestem zdumiony faktem, jak różnorodne są to występy. Busker Tour to najlepsze miejsce do zamiłowania się w „streetowych” występach.

Każdego dnia po wielogodzinnych harmonogramie, wciąż można ich podziwiać w innej odsłonie w wieczornych pokazach na scenie kabaretowej. Na festiwalu Busker Tour miałem okazję pojawić się zarówno jako artysta, jak i widz. Gdy występowałem, byłem pod ogromnym wrażeniem tego, jak prężnie ten festiwal jest zorganizowany. Miejsce i czas występów był zawsze szczegółowo dopracowany względem naszych potrzeb, a w przypadku niesprzyjającej pogody szybko znajdowało się dla nas rozwiązanie.

Jak przyjrzymy się portfoliom zagranicznych artystów występujących w naszych rodzimych stronach, bardzo łatwo zauważyć można zdjęcia z BT (można nawet ślepo przyjąć, że z festiwalem Małgosi się znają, patrząc na to, w jakich koszulkach możemy ich spotkać).

Jako wielokrotny, przyjezdny widz zawsze wracałem z festiwalu zadowolony. Żeby zobaczyć wszystko, co artyści mają do zaoferowania, trzeba się bardzo nabiegać (co jest jedynym trudem, gdyż harmonogram i informacje festiwalowe są zawsze bardzo czytelne i łatwo dostępne).
Szczerze polecam — Marcin

Marcin Styczyński (Plucie ogniem), performer z Polski

Zaczyna się lato, a ja myślę o festiwalach na całym świecie, za którymi będę tęsknić w tym roku najbardziej. Oprócz festiwali z żywymi statuami, które uwielbiam, jest jeden, który zawsze będzie w moim sercu — Busker Tour (ex-BuskerBus) w Polsce i chciałbym zostawić tutaj kilka słów na jego temat. Mówię kilka słów tylko dlatego, że angielski nie jest moim ojczystym językiem, w przeciwnym razie mogłabym zapełnić wiele stron.

Festiwale stają się świetne i rozpoznawalne dzięki niesamowitym i inspirującym ludziom. Osobą odpowiedzialną za sukces tego jest jedna kobieta — dyrektor artystyczna, Małgosia Węglarz. To piękna dusza tego wydarzenia, którą można spotkać na każdym kroku! Serio! Margarita ogląda wszystkie pokazy, wie wszystko, czego potrzebujesz, zanim sam sobie to uświadomisz, rozumie występy uliczne i rozwiązuje wszystkie problemy. Co więcej, oferuje swoje szczere i przydatne spostrzeżenia na temat występów, które mogą pomóc wykonawcom w pracy nad lepszymi pokazami.

Jako artystka wielokrotnie czułam wdzięczność za udział w tym festiwalu. Pomimo tego, że jest to wydarzenie niskobudżetowe, jest bardzo dobrze zorganizowane, z małym, ale świetnym zespołem i utalentowanymi fotografami, którzy robią zdjęcia, do których z przyjemnością wracam.

Busker Tour dał mi satysfakcję z bycia częścią wysokiej jakości programu artystycznego, możliwość zaprezentowania mojej pracy w naprawdę ciekawych miejscach oraz poczucie radości i że ktoś o mnie dba. Zaoferował mi wspaniałe wspomnienia, dobrych przyjaciół i poczucie, że należę do otwartej, wielokulturowej, artystycznej rodziny.

Mam nadzieję, że pewnego dnia Busker Tour przejedzie przez Grecję, gdzie mieszkam, weźmiemy łódź i popłyniemy razem! Uwielbiam inspiracje, przyjaźnie, współpracę i zabawę, które ten festiwal oferuje zarówno artystom, jak i mieszkańcom. Życzę udanej kolejnej edycji!

Z głębi serca

Frosso Zagoreou, Astronauts theatre, aktorka i artystka uliczna z Grecji

Cieszymy się, że mogliśmy poznać Małgosię i współpracować z nią nad programem buskerskim na naszym festiwalu. Małgosia jest pasjonatką i ma zarówno przyjazne, jak i profesjonalne kontakty z artystami. Jest w stanie dobrze zrównoważyć program, widziała wiele występów, a także ma duże doświadczenie w organizowaniu własnego festiwalu sztuki ulicznej. Było to szczególnie przydatne, ponieważ współpraca podczas całego festiwalu wyglądała tak, jakby była osobą z naszego zespołu, która dokładnie rozumie, jak wszystko działa i może z łatwością zaspokoić potrzeby festiwalu, a także udzielić przydatnych rad. Miło było również spotkać się osobiście i wspólnie przeżyć festiwal.

Sabina Ksandrová – programatorka i producentka, Festival v ulicích, Ostrawa, Czechy

Jakich umiejętności potrzebuje organizator festiwalu, aby wyprodukować udaną plenerową imprezę teatralną? Rzetelności, dokładności, empatii i poprawności. Musisz mieć zaufanie do tej osoby jako artysta lub urzędnik, ponieważ jest ona łącznikiem między miastem, publicznością i artystami. Artysta ufa, że organizator zadba o promocję i będzie przestrzegać warunków umowy. Miasto chce mieć pewność, że organizator dotrzyma obietnic, sprawi, że publiczność będzie zadowolona i wystąpią najlepsi artyści, a widzowie oczekują starannie dobranego i zróżnicowanego programu.

Małgorzata łączy w sobie wszystkie te cechy. Organizacja i kierowanie festiwalem to coś więcej niż praca — to pasja i Małgorzata Węglarz jest w stanie zaplanować i zrealizować takie wydarzenie. Podejmij z nią współpracę, a nie będziesz rozczarowany. Ona nie tylko wie, co robi, ale robi to świetnie

Sabine Maringer, dyrektor artystyczny grupy Belle Etage z Austrii

Poznaliśmy Małgosię w 2015 roku, gdy zaprosiła nas (jako duet Umami Dance Theatre) na Festiwal BuskerBus. Od tego czasu nawiązała się między nami przyjaźń. Powodów jest wiele: jej pasja do buskingu, jest uroczą kobietą, która kocha swoją pracę, zawsze dba o swoich artystów i pokazuje profesjonalizm na wszystkich festiwalach, które organizuje. Wszystkie problemy zmienia w rozwiązania. Ufamy jej w 100% i polecamy wszystkim, by z nią pracowali.

Jérôme Leperlier, Gustavo Hoyos, grupa taneczna Umami Dance Theatre z Hiszpanii

Małgosia po raz kolejny zorganizowała świetny festiwal BuskerBus, na którym miałem przyjemność wystąpić. Mogłem od środka zobaczyć, jak integruje kilkadziesiąt osób i tworzy niesamowite wydarzenie, na które przychodzi co najmniej kilkaset widzów. Festiwal organizowany przez Małgosię jest przeżyciem jedynym w swoim rodzaju i bardzo się cieszę, że mogłem być jego częścią.

Kacper Mysiorek, iluzjonista z Polski

Zostałem zaproszony jako artysta na Festiwal BuskerBus w 2019 i w 2020 roku. W tym roku większość festiwali była odwołana lub przełożona. Mimo to Małgorzata się nie poddała i dopięła swego. Nie mogę sobie wyobrazić, ile dokumentów musiała wypełnić, by tego dokonać. Jest ciężko pracującą osobą. W tym okresie wielkość wydarzenia nie miała znaczenia. Ludzie chcieli zobaczyć i poczuć niezwykłe rzeczy i chociaż na chwilę zapomnieć o swoim codziennym życiu. Dzięki niej było to możliwe.

Małgorzata promuje nie tylko sam festiwal, ale także indywidualnych artystów. Ma to ogromne znaczenie dla każdego wykonawcy i bardzo to doceniam. Jako lider zasługuje na moją najwyższą rekomendację.

Hayato Yamaguchi, tancerz z Japonii