Artyści na eventy


Busker Hayatonnu podczas pokazu tańca na festiwalu ulicznym
Tancerz Hayatonnu… z Japonii. fot. Tobiasz Papuczys

Sprawdzone na różnych grupach odbiorców żarty, umiejętność prezentacji i wchodzenia w interakcje z widzami to tylko niektóre z powodów, dla których polecam artystów ulicznych nie tylko na festiwale, ale także imprezy firmowe.

Poznaj korzyści i dowiedz się, jak artyści cyrkowi i muzycy mogą pomóc Ci osiągnąć cele eventu.

Muzycy, komicy i artyści cyrkowi na eventy

Buskerzy (artyści uliczni) występują nie tylko na starówkach i deptakach. Swoje spektakle mogą prezentować także w centrach handlowych, na przyjęciach korporacyjnych, imprezach integracyjnych i w wielu innych miejscach.

Artyści na eventach reprezentują nie tylko siebie, ale też klienta. Dostarczają rozrywki, wywołują emocję, sprawiają, że uczestnicy miło spędzają czas i mają dobre skojarzenia z firmą lub osobą, która ich zaprosiła.

Wykonawcy uwzględniają więc charakter wydarzenia oraz cele organizatora, aby zrozumieć swoją rolę. Mogą także wpleść w pokaz coś związanego z marką w przypadku pokazów mających na cele promocję produktu lub firmy, lub osobą, jeśli występ jest np. prezentem urodzinowym.

Organizujesz eventy firmowe, prywatną uroczystość lub programujesz imprezy w hotelach i w klubach? W ofercie posiadam propozycje artystów, które są odpowiednie zarówno na pikniki dla całych rodzin, jak i gale firmowe.

Artyści na eventy - oprawa muzyczna
Zespół muzyczny z Litwy Justin 3, fot. Joanna Dryjańska-Pluta

Dlaczego buskerzy?

  • Pokazy dla każdej grupy odbiorców

Sztuka uliczna wychodzi do ludzi i łączy ich w ogólnodostępnej przestrzeni miejskiej. W tłumie mogą stać osoby, w każdym wieku, o różnych kompetencjach kulturalnych czy wykształceniu. Występy uliczne rozwijają więc umiejętność tworzenia pokazów uniwersalnych, które mogą adaptować do nowych miejsc i odbiorców.

  • Wysoka jakość artystyczna

Zapraszam światowej klasy artystów, którzy prezentują autorskie programy. Ich pokazy wyróżnia pomysł, wciągająca narracja, wysokie umiejętności techniczne i świetny kontakt z publicznością. Dzięki częstym występom na ulicy buskerzy regularnie testują żarty i pomysły na nowych grupach odbiorców.

  • Umiejętność prezentacji

Artyści uliczni wiedzą, że najtrudniejsze technicznie numery nie wystarczą, by utrzymać uwagę widza. Równie ważna jest osobowość i sposób prezentacji, poruszania na scenie i umiejętność nawiązywania kontaktu z publicznością.

  • Polscy i międzynarodowi artyści

Nie ograniczaj swoich opcji do wykonawców, których wszyscy już widzieli. Twoi goście mogą zobaczyć te same spektakle, co publiczność w Londynie, Melbourne i w innych odległych częściach świata.

  • Pokazy w języku gości

Znajomość języków obcych nie jest wymagana, by zrozumieć pokazy artystyczne. Możemy także dobrać artystów mówiących w języku uczestników Twojego wydarzenia.

  • Interaktywny udział publiczności

Buskerzy wchodzą w interakcję z widzami, którzy z biernych odbiorców stają się gwiazdami pokazu oklaskiwanymi przez innych uczestników wydarzenia. Podczas pokazów publiczność angażowana jest do podawania rekwizytów cyrkowych, w rękach wybranych osób pojawiają się i znikają przedmioty iluzjonistyczne, a poważna na co dzień osoba z uśmiechem próbuje kręcić hula hop.

  • Brak kosztownego ridera 

Zakres wsparcia technicznego często sprowadza się do zapewnienia dostępu do prądu i nagłośnienia, do którego można podłączyć telefon. Na mniejszych imprezach artyści mogą korzystać z własnego mikrofonu i wzmacniacza.

  • Każde miejsce może być sceną

Buskerów wyróżnia umiejętność dostosowania spektakli do nowych przestrzeni. Mogą wystąpić zarówno w plenerze, jak i na scenie, w restauracjach i w hotelach. Większość pokazów cyrkowych może się odbyć, gdy zapewniona jest przestrzeń ok. 5×5 m, wysokość ok. 3 m oraz płaska powierzchnia.

Monocyklistka Janna Wohlfarth
Monocyklistka Janna Wohlfarth podczas pokazu ulicznego w Krotoszynie. fot. Joanna Dryjańska-Pluta

Program artystyczny dobrany do Twojego eventu

W portfolio mam artystów z wielu krajów specjalizujących się w różnych dziedzinach cyrkowych, teatralnych, tanecznych oraz iluzjonistów i muzyków.

Jeśli nie masz jeszcze pomysłu na oprawę swojej imprezy lub chcesz poznać przykładowe propozycje, prześlę Ci kilka wybranych opisów. Jeśli masz już temat przewodni, budżet lub szukasz osób z konkretnymi umiejętnościami, kraju i innymi wymaganiami, dobiorę artystów z mojej bazy, którzy je spełniają.

Iluzjonista z Chile, zespół muzyczny z Litwy, żongler z Australii oraz klaun z Włoch mogą wystąpić także na Twoim wydarzeniu.

Staram się dopasować do każdego budżetu. W przypadku małych imprez istnieje możliwość zorganizowania pokazów i animacji prowadzonych przez lokalnych wykonawców i animatorów.

Przykładowe propozycje pokazów na eventy

Współpracuję z artystami tworzącymi autorskie programy artystyczne i rozrywkowe.

Możesz wybrać wśród spektakli komediowych, jak i nastrojowych, mówionych oraz bez słów. Główna oferta eventowa:

  • pokazy cyrkowe (np. żonglerki, hula-hop, akrobatyki powietrznej i partnerskiej, rola bola, na monocyklu i z wykorzystaniem innych rekwizytów i technik)
  • pokazy iluzji
  • spektakle interdyscyplinarne łączące teatr z dziedzinami cyrkowymi lub tańcem
  • spektakle tańca z akrobatyką i breakdance
  • komediowe pokazy łączące dziedziny cyrkowe i klaunadę
  • oprawy muzyczne i koncerty
  • żywe pomniki.
Pokaz uliczny iluzjonisty El Gran Disparate z Urugwaju. Gra na akordeonie i balansuje statywem.
Iluzjonista El Gran Disparate z Urugwaju fot. Joanna Dryjańska-Pluta

Osiągnij cel eventu przez kreowanie pozytywnych emocji

Pokaz artystyczny to nie tylko rozrywka, ale także narzędzie do osiągnięcia celów biznesowych eventu takich jak np.:

  • poprawa poziomu świadomości marki
  • wzrost sprzedaży
  • zwiększenie lojalności partnerów biznesowych i klientów
  • employer branding.

Event to okazja do nawiązania bezpośredniego kontaktu z klientami, potencjalnymi partnerami biznesowymi czy pracownikami. Zarówno w przypadku wydarzeń integracyjnych dla pracowników, jak i tych promujących firmę na zewnątrz, event ma na celu wywołanie emocji oraz powiązanie ich z marką i wykształcenie postawy lojalności wobec niej.

Wydarzenie, niezależnie, czy jest to konferencja sprzedażowa, impreza świąteczna, uroczyste otwarcie nowego oddziału czy gala rozdania nagród, powinien wywołać przyjemną atmosferę i zadbać o atrakcje, stwarzające uczestnikom okazję do rozrywki i networkingu.

Korzyści wynikające z uwzględnienia programów artystycznych:

  • Zwiększenie zainteresowania Twoją ofertą i budowa lojalności wobec marki. Pokazy wywołują pozytywne emocje i poczucie uczestników, że biorą udział w czymś wyjątkowym i godnym uwagi. Zapewniają niezapomnianych wrażeń, aby wydarzenie na dłużej pozostało w ich pamięci.
  • Wzrost zaangażowania — pokazy integrują i animują uczestników wydarzenia. Wspólne wybuchy śmiechu i zachwyty sprawiają, że są bardziej zrelaksowani, a rozmowy o spektaklach są wymówką do nawiązania rozmowy i sieciowania.
  • Zwiększenie zasięgów w mediach społecznościowych – uczestnicy eventu chętnie dzielą się relacjami i oznaczają markę, gdy spędzają dobrze czas.
  • Łatwiejsza promocja w tradycyjnych mediach, które chętniej napiszą o Twoim wydarzeniu, jeśli wyróżnia je atrakcyjny program.
Tłum ogląda pokaz cyrkowy na ulicy
Publiczność na ulicznym pokazie cyrkowym fot. Małgosia

Strefy animacji: malowanie ciała, modelowanie balonów, szczudlarze

Przybijanie piątek ze szczudlarzem w kolorowym stroju, łapanie baniek mydlanych,
a w rękach pieski, kwiatki i inne ulubione balonowe kreacje.

Tygrys, kwiatki, jednorożec, a może inne ulubione kształty i wzory? To uczestnicy wydarzenia decydują, co będzie namalowane na ich twarzach i jakie balonowe postacie zabiorą do domu. Utalentowani animatorzy poradzą sobie z najtrudniejszymi wyzwaniami.

Z doświadczenia wiemy, że modelowanie balonów i malowanie ciała cieszy zarówno najmłodszych, jak i dorosłych, którzy chętnie dzielą się relacjami w mediach społecznościowych.

Do malowania ciała używane są produkty najwyższej jakości, więc malunki przetrwają całą imprezę.

Na warsztatach kuglarskich uczestnicy mogą poznać popularne rekwizyty cyrkowe takie jak np. piłeczki, flower sticky i nauczyć się żonglować.

Podczas warsztatów wykorzystywane są łatwo dostępne rekwizyty, dzięki czemu uczestnicy mogą rozwijać nową pasję w domu.

Malowanie ciała - atrakcja na festiwale i pikniki firmowe
Malowanie ciała, Kamila Szóstak, fot. Tobiasz Papuczys

Programy świąteczne na wigilie firmowe, jarmarki i mikołajki

Programujesz jarmarki, mikołajki i wigilie firmowe? Przygotowaliśmy świąteczne spektakle cyrkowe i programy muzyczne, które mogą odbyć się zarówno w plenerze, jak i w domach kultury, w szkołach, w galeriach handlowych i w restauracjach.

Przyciągnij klientów do centrum handlowego, by zwiększyć sprzedaż lub zadbaj o niespodziankę na imprezie dla Twoich pracowników i ich rodzin na imprezie integracyjnej.

Przykładowy scenariusz atrakcji świątecznych

Przenieś się do świątecznego świata wypełnionego klaunadą, cyrkiem i muzyką.

Żonglerzy zamienią dekoracje świąteczne w cyrkowe rekwizyty, ale nie myślcie, że będziecie się tylko przyglądać.

Elegancki i wygadany iluzjonista zaprezentuje efekty iluzjonistyczne, bo w magicznym świątecznym okresie nie może zabraknąć elementów zaskoczenia. Po tym teście na spostrzegawczość, na pewno nie przegapicie pierwszej gwiazdki.

Jedni, by zawiesić ozdoby świąteczne stają na krześle, a nasz artysta woli równoważnię. Jej kolejne poziomy buduje oczywiście z pomocą publiczności. Po jego pokazie nie będziecie już ubierać choinki w tradycyjny sposób.

Mamy też coś dla tych, którzy lubią śpiewać i tańczyć. Zespół muzyczny zagra znane i lubiane świąteczne hity. Zamiast nucić je nieśmiało w swoim mieszkaniu, dołącz do wielkiego chóru.

Porozmawiajmy

Z przyjemnością odpowiem na Twoje pytania i pomogę Ci dobrać program artystyczny na Twoje wydarzenie.

Moje doświadczenie i kompetencje poparte są licznymi referencjami od klientów oraz artystów.

Lubię pracować na wyznaczonych budżetach. Rozważymy każdą ofertę.

Małgorzata Węglarz
email: malgosia@busker.pl